Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1. Nie mam Internetu (Internet nie działa). Co robić?

Przed zgłoszeniem usterki należy dokonać następujących czynności sprawdzających:
1. należy sprawdzić czy uregulowano wszystkie płatności za Internet
2. czy kabel antenowy jest dokręcony do karty bezprzewodowej lub Access Point'a (zależnie od posiadanej instalacji)
3. czy komputer nie jest zainfekowany (wirusy, trojany, robaki, ...)
4. w przypadku Access Pointa należy wyłączyć go z prądu na kilkanaście sekund i ponownie włączyć.
5. czy adres IP komputera i DNS jest ustawiony automatycznie (DHCP) i czy komputer pobrał adres - klikając na połączeniu lokalnym, zakładka "Obsługa". Adres powinien mieć postać: 192.168.X.Y
6. należy dokonać "restartu" komputera- zalecane wyłączenie za pomocą polecenia: start-zamknij system i ponowne włączenie "przyciskiem"

Jeśli nadal nie ma połączenia z siecią należy zadzwonić i poinformować o awarii. Przed przyjazdem do Państwa postaramy się ustalić przyczynę takiego stanu. W trakcie rozmowy zadamy Państwu kilka pytań, które pomogą w ustaleniu potencjalnej przyczyny awarii.
Najczęstsze przyczyny braku Internetu:
1. Brak prądu w punkcie głównym lub w punktach przekaźnikowych.
2. Niepoprawnie skonfigurowana sieć (np. po reinstalacji systemu).
3. Zainfekowany komputer
4. Niepodłączony przewód do karty sieciowej
5. Wyłączona karta sieciowa

2. Internet bardzo wolno "chodzi"

Najbardziej prawdopodobną przyczyną wolnego działania Internetu może być zainfekowany komputer. Część wirusów rozsyła nadmierną ilość pakietów (obciążając tym samym sieć) pod nieistniejące adresy, bądź do serwerów komercyjnych. Nadmierna liczba wysyłanych pakietów może być przyczyną wolnej pracy Internetu. Niektóre wirusy mogą nie zostać wykryte przez program antywirusowy. W tej sytuacji proszę skontaktować się z nami.

3. Mój komputer dziwnie się zachowuje

Jeśli obserwują Państwo dziwne zachowanie komputera, oznacza to, że najprawdopodobniej komputer jest zainfekowany. Należy uruchomić program antywirusowy. Dość skuteczną metodą jest wywołanie Menedżera zadań Windows (alt+control+delete) i prześledzenie działających procesów. Procedura ta wymaga jednak znajomości nazw standardowych procesów Windowsa. W tej sytuacji również mogą Państwo skontaktować się z nami.

4. Gdzie można zgłaszać usterki i jak szybko jest ona usuwana?

Usterki można zgłaszać telefonicznie. Pomoc w przypadku usterki z naszej strony jest bezpłatna. Usterki w zależności od ich rodzaju i przyczyny są usuwane najpóźniej do 3dni roboczych od momentu zgłoszenia.

5. Co to jest sieć bezprzewodowa?

Bezprzewodowa sieć lokalna (LAN) jest elastycznym systemem komunikacji zaimplementowanym jako uzupełnienie, lub jako rozwiązanie alternatywne dla tradycyjnej sieci kablowej. Wykorzystując częstotliwości radiowe (RF), sieć bezprzewodowa wysyła i odbiera dane przez medium, jakim jest ziemska atmosfera, minimalizując konieczność użycia połączeń kablowych. Tak, więc sieć bezprzewodowa łączy w sobie transmisję danych z mobilnością użytkownika. Sieci bezprzewodowe zyskały dużą popularność w wielu zastosowaniach, w tym medycyna, handel, produkcja, magazynowanie i nauce. Użytkownicy w tych segmentach rynku zyskują na wydajności, używając przenośnych terminali i komputerów do stałej, bieżącej transmisji danych do centralnych systemów przetwarzania. Dzisiejsze sieci bezprzewodowe postrzegane są jako dokonała alternatywna technologia dla szerokiego spektrum zastosowań.

6. Dlaczego bezprzewodowo?

Powszechna obecność sieci komputerowych w gospodarce i błyskawiczny rozwój Internetu oraz usług dostarczanych przez sieć świadczy o korzyściach, jakie daje dostęp do informacji i współdzielenie zasobów. Dzięki sieci bezprzewodowej użytkownik może uzyskać dostęp do informacji bez poszukiwania miejsca z dostępem do sieci, a administratorzy sieci mogą konfigurować sieć bez instalowania czy przenoszenia struktury kablowej. Sieci bezprzewodowe oferują wydajność, wygodę i obniżenie kosztów w porównaniu z siecią kablową

7. Jak zamówić usługę dostępu do Internetu RADIO-NET?

Jeśli chcą Państwo zamówić usługę dostępu do Internetu RADIO-NET prosimy Państwa o kontakt telefoniczny, lub wypełnienie formularza znajdującego się w dziale kontakt

8. Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy?

W celu podpisania umowy abonenckiej Klient powinien posiadać tytuł prawny upoważniający go do podejmowania decyzji w zakresie wyrażania zgody na instalacje sieci w lokalu, mieć prawo do rozporządzania wskazanym do podłączenia sprzętem komputerowym oraz okazać dokument stwierdzjący jego tożsamość. Umowa zawierana jest na czas nie określony.

9. Jakie są wymagania sprzętowe, do korzystania z Internetu w sieci RADIO-NET?

Należy posiadać komputer klasy PC z system operacyjnym minimum Windows 98, wyposażony w odpowiednie oprogramowanie. Oprogramowanie oraz konfiguracja sprzętowa jest zależna od oczekiwań Użytkownika, co do szybkości działania i zakresu, w jakim zamierza korzystać z możliwości dostępu do Internetu. Podstawowym oprogramowaniem jest przeglądarka stron WWW.

10. Dlaczego moja przeglądarka internetowa pokazuje mi transfer z prędkością np. 32 KB/s ?

Jeżeli przeglądarka informuje o transferze rzędu np. 32 KB/s, oznacza to, że dane są transmitowane z przepustowością 256 kb/s (8*32KB=256kb/s).

11. Czego nie robić podczas eksploatacji urządzeń radiowych ?

1. Nie zmieniaj ustawień anteny
2. Nie przedłużaj kabla antenowego. Im więcej kabla tym słabszy sygnał
3. Nie dopuść do uszkodzenia końcówki kabla ani gniazda w karcie do którego jest przykręcony. Jeżeli zostanie uszkodzony i mimo to sygnał jest, zgłoś niezwłocznie uszkodzenie
4. Nigdy nie wykonuj własnych napraw i przeróbek kabli lub urządzeń odpowiedzialnych za działanie Internetu.

12. Czy Faktura VAT powinna zawierać pieczątke i podpis ?

Wspólny system podatku od wartości dodanej: ujednolicona podstawa opodatkowania (77/388/EWG z późn. zm.), a następnie w art. 226 (obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r.) dyrektywy Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (2006/ 112/WE Dz.U. L. 347 z dnia 11 grudnia 2006 r. z późn. zm.). Wyżej wymienione przepisy dyrektyw nie nakładają na podatników obowiązku podpisywania faktur, nie wymagają również, aby na fakturze umieszczać pieczątkę sprzedawcy.

Polska jako członek Unii Europejskiej dostosowała przepisy w zakresie podatku od towarów i usług dotyczące danych, jakie powinny zawierać faktury VAT, do postanowień powyższych dyrektyw unijnych, co oznacza, iż co do zasady obowiązku podpisywania faktur VAT, jak również umieszczania pieczątki sprzedawcy, nie nakładają zarówno przepisy art. 106 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535, z późn. zm.), jak i przepisy wykonawcze do tej ustawy, tj. rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 97, poz. 971), obowiązujące do dnia 31 maja 2005 r., a od dnia 1 czerwca 2005 r. rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 95, poz. 798 z późn.zm.).

Pomoc i wparcie

SŁUŻYMY CI POMOCĄ !!

Jeżeli, nie znalazłeś odpowiedzi na swój problem, zawsze możesz skontaktować się z nami, postaramy się pomóc CI jak najszybciej:

607 125 270
665 192 873

radionet.net@o2.pl

 

 

 

 

Dane teleadresowe:


RADIO-NET
Bęczyn 194
23-250 Urzędów
Tel.: 607 125 270
e-mail: radionet.net@o2.pl
http://www.radionet.net.pl

 


Obsługa klienta:
Instalacja i serwis:
- 607 125 270
- 665 192 873
Umowy, faktury, płatności
- 607 513 103

 


Strona główna

Aktualności
Oferta
Promocje
Zasięg
Pomoc - FAQ
Wskaźniki jakości usług
Download
Kontakt

Liczba gości online: 2

155653